Przewaga konkurencyjna — odpowiadając na pytanie: „Dlaczego powinienem współpracować z Twoją firmą?”

By in
1620
Przewaga konkurencyjna — odpowiadając na pytanie: „Dlaczego powinienem współpracować z Twoją firmą?”

„Odwiedź nasze SPA! Oferujemy masaż, maseczki na twarz, depilację – i wszystko w jednym miejscu! ”

Znasz takie zdanie? Niestety zbyt często słyszymy takie hasła reklamowe, ponieważ właściciel firmy nie rozumie, na czym polega przewaga konkurencyjna firmy i jak ją właściwie zrealizować.

Przewaga konkurencyjna sprawia, że twoja firma jest lepsza od kliniki, jaka znajduje się po drugiej stronie ulicy. Jeśli nie znasz przewag swojego biznesu, zdecydowanie przegrywasz z tymi, którzy posiadają taką wiedzę.

Jak określić przewagę konkurencyjną? Oto kilka zaleceń:

  • Powinna być obiektywna, a nie subiektywna. Na przykład „Pracuj ze mną, ponieważ klienci mnie kochają” jest subiektywna. „Pracuj ze mną, klienci kochają mnie z powodu comiesięcznych wieczorów wdzięczności” – jest to obiektywna.
  • Powód ilościowy, a nie abstrakcyjny. „Nasi klienci odwiedzają nas od lat” – bez konkretów. „95% naszych klientów odwiedza nas od 5 lat” to definicja ilościowa.
  • Twój konkurent nie może używać tego samego twierdzenia, co ty. Na przykład: „Oferujemy masaż, maseczki na twarz, depilację – i wszystko w jednym salonie” – to powszechne zdanie. „Oferujemy procedury, które zdobyły nagrody na konkursach, oraz procedury rewizji skóry, które zmieniły życie wielu pacjentów”, nie każdy może tak powiedzieć o sobie.

Znamy więc podstawowe zasady. Teraz możemy określić przewagi konkurencyjne naszej firmy.

Krok pierwszy.

Zrób listę tego, co Twoja firma robi dobrze. Od marketingu i zarządzania po procedury, usługi, komunikację itp. W czym twój biznes jest lepszy od innych? Co jest wyjątkowego w Twojej firmie lub w czym możesz być najlepszy? Staraj się unikać rzeczy, które inni mogą łatwo powtórzyć.

Na liście nie powinno być zbyt dużo wyższości.

Przykłady:

  • W ubiegłym roku wykonano 1000 profesjonalnych procedur rewizji skóry.
  • Oferujemy profesjonalnie przeznaczone preparaty do rewizji skóry, których nie można kupić online.
  • Ostatnio zostaliśmy uznani za „Najlepsze spa w naszym mieście”.
  • Jesteśmy otwarci 7 dni w tygodniu.
  • Możesz zapisać się na procedurę online o dowolnej porze dnia lub dnia tygodnia.
  • Jesteśmy dogodnie zlokalizowany przy autostradzie 123.

Krok drugi.

Napisz listę tego, co robią konkurenci dobrze. Aby zrozumieć swoje zalety, musisz zrozumieć zalety przeciwnika.

Przykład: Twoi konkurenci mogą również wygrywać nagrody lub oferować podobne procedury i usługi lub mogą znajdować się również przy autostradzie 123.

Po ustaleniu co u twoich konkurentów wychodzi lepiej, wykreśl punkty, które powtarzają się zarówno u ciebie jak i u nich.

Przykład: Oba mogą znajdować się przy autostradzie 123 i oba otrzymali nagrody „Najlepsze spa w naszym mieście”.

Nie oznacza to, że musisz zaprzestać oferować określone usługi lub odmówić złożenia jakiegokolwiek oświadczenia tylko dlatego, że ktoś je ma. Oznacza to, że ta usługa lub zatwierdzenie nie może być twoją przewagą konkurencyjną.

Krok trzeci.

Utwórz nową listę bez usuniętych elementów. Dodaj też rzeczy, które przychodzą ci na myśl, najważniejsze jest to, że twój konkurent nie może się nimi pochwalić. Na przykład: W ubiegłym roku przeprowadziliśmy 1000 profesjonalnych procedur rewizji skóry. Oferujemy profesjonalnie opracowane produkty do rewizji skóry, których nie można kupić online. 

Otwarte 7 dni w tygodniu.

Ćwiczenia opisane powyżej należy przeprowadzać przynajmniej raz w roku. Rozważni właściciele firm określają, czego chcą ich klienci i jak powiązać ich przewagę konkurencyjną z potrzebami klientów.

Drew Coleman jest wiceprezesem ds. edukacji i sprzedaży w DMK International.

54321
(0 votes. Average 0 of 5)